Velgørenhedskoncert blev en kæmpe succes

Søndag eftermiddag bød på en stemningsfyldt og overraskende musikalsk oplevelse i Bregninge Kirke, hvor en veloplagt Heidi Turi Montan optrådte både som konferencier, solist og dirigent.

Stemningsbillede fra Bregninge Kirkes kirkekoncert 2019

Heidi har sit daglige virke på Bregninge-Bjergsted Friskole, og er desuden leder af B&U-koret der øver hver onsdag eftermiddag i Bregninge Sognegård – og så har hun rigtig mange musikalske venner. Derfor fik hun ideen, at samle nogle af dem til en velgørenhedskoncert, til fordel for kirkens hjælpekasse, som yder økonomisk støtte til trængte familier i forbindelse med dåb og konfirmation.

Initiativet blev godt modtaget, og folk strømmede til Bregninge Kirke denne søndag eftermiddag, så mange, at der 10 minutter før koncertens start måtte tages ekstra stole i brug.

Heidi Montan og Bjørn Monberg ved velgørenhedskoncer i Bregninge Kirke

Mozart-afdelingen fortsatte med ”Ave Maria” som hun sang duet med Vibeke Monberg og ledsaget af medlemmer fra Odsherreds Kammerkor dirigeret af Bjørn Monberg.

Som opvarmning til eftermiddagens omfattende musikprogram, lagde Heidi Montan ud med et par Mozart-arier fra blandt andet ”Figaros bryllup”, akkompagneret af Daniel Abildgaard på piano.

I pausen efter første afdeling, kunne der købes kaffe og kage både i våbenhuset og i gammelrandskapellet. Her havde frivillige sørget for hjemmebag, så alle salgsindtægter kunne gå ubeskåret til hjælpekassen.

B&U-koret foran alteret i Bregninge Kirke

Efter pausen indtog B&U-koret scenen med et meget blandet repertoire som bragte os vidt omkring med både kærligheds- og forårssange. Koret fyldte kirken med velklang og de fik da også et par velmente ord med på vejen af korleder Heidi Montan: ”I er de sejeste, de mest venlige, de morsomste, de sødeste piger jeg ku’ ha – I er SÅ musikalske, I ved det bare slet ikke endnu”.

Hør koret synge “Lyset nætter” live i Bregninge Kirke

Stemningsbillede fra velgørenhedskoncert i Bregninge Kirke
Odsherred Kammerkor i Bregninge Kirke
Heidi Montan og sognepræst Christina Morsing

Koncerten bidrog med 7.760 kr. til hjælpekassen

Efter 2 x 40 minutters intens og stemningsfyldt underholdning, kunne sognepræst Christina Morsing med begejstring fortælle at der i løbet af koncerten var indbetalt 3.500 kr. med MobilePay.
På det tidspunkt var det kontante indholdet af kirkebøssen endnu ikke talt op, så glæden var stor, da det senere viste sig, at slutresultatet nåede op på imponerende kr. 7.760

Foto©Viggo K. Pedersen