Mar
Fælles “Påskemåltid” @ Bregninge Sognehus
Mar 24 @ 18:00 – 21:00

Alleshave5  foto 3

Efter Højmessen i Bregninge Kirke kl. 17.00 er der mulighed for at deltage i det fælles “påskemåltid” i Sognehuset. Pris 40 kr. for alle over 12. Tilmelding på csm@km.dm, 5929 1150/2944 3125 senest den 20. marts

Mar
Fællesgudstjeneste for “Gl. Bjergsted” @ Alleshave Kirke
Mar 28 @ 10:30 – 11:30

Anden Påskedag

Alle tre præster og de tre kirkes organister samt kirkesangere medvirker.

Alleshave

Ad Buddhas vej til Kristus @ Viskinge-Aunsø Sognegård
Apr 14 @ 19:00 – 22:00

Else_Marie_2014_web1_01

Denne aften handler det om Buddhismen. Else Marie Kjerkegaard kommer og fortæller.

Else Marie Kjerkegaard har en baggrund som cand. polit. og har haft et aktivt arbejdsliv med ledende stillinger og politisk engagement. Hun drev i seksten år selvstændig konsulentvirksomhed med forskningsevaluering og interviewundersøgelser som speciale.

I dag er Else Marie Kjerkegaard forfatter og retræteleder. Hun udgav i 2002 bogen ”Vejen vi går. Tolv kvinder om deres åndelige praksis” (Borgen) og i 2007 ”Nærværets Vej – en opdagelsesrejse med Buddha og Jesus” (Forlaget Boesdal).

Med udgangspunkt i sit eget liv vil Else Marie Kjerkegaard fortælle om, hvordan buddhismen kan blive en vej ind i kristendommen.

For nærmere præsentation af foredragsholderen se www.elsemariekjerkegaard.dk

Forårskoncert for alle sangglade @ Bjergsted Kirke
Apr 28 @ 19:00 – 21:00

Til dette års forårskoncert vil man komme til at opleve sang i mange afskygninger. Hovednavnet til koncerten er det rytmiske kor “HOMming Birds” De synger en bred palet af rytmiske sange lige fra Sting, Pharrel Williams, Eric Clapton og til Tøsedrengene og Anne Linnet. Til koncerten vil man også kunne høre børnekoret “Vocal Kids” synge forårssange bl.a. fra musicalen Ronja Røvedatter. Begge kor ledes af Lene Kornbech Grell. Ud over at være korleder, underviser Lene Kornbech Grell også sangsolister i egen musikskole ”Kornbech Musik” i Bjergsted, samt i Holbæk og Omegns Musikskole. Et udvalg af disse sangsolister synger også ved forårskoncerten i Bjergsted Kirke. Endelig vil publikum også selv få rørt stemmebåndene, da der også synges dejlige forårssange i fællesskab. Det hele akkompagneres af et velspillende orkester bestående af Kenneth Reiner – piano, Anton Antoni – trommer og Peter Kornbech Grell – bas

HOM kor

.

Wed
Børnekirke i Viskinge sognegård og kirke
May 11 @ 15:30 – 20:00

Det er snart Pinse, hvor Helligånden kom over disciplene, så de fik mod til at fortælle hele verden, at Jesus er Guds Søn og Kristus. Ved ”Børnekirken” fejrer vi Pinsen, som er ”Kirkens Fødselsdag”, – først i sognegården med leg og sjov og forberedelse af gudstjenesten kl. 17.00 – og efter gudstjenesten er vi igen i Sognegården, hvor vi spiser aftensmad – og naturligvis også lagkage!. Tilmelding til spisningen (der koster 25 kr. for voksne o. 12) kan ske til Sanne B. Kristensen (tlf. 59 29 30 60) senest d.9.maj.

Mon
Fællesgudstjeneste for Kalundborg Provsti på AMFI 2. pinsedag @ Amfi Vestsjælland
May 16 @ 9:00 – 14:00

– pilgrimsvandring kl. 9.30. (Mødested servicebygningen på Amfi kl. 9.00)

– frilufts – gudstjeneste kl. 11.00 – hvor kor og solister fra flere forskellige kirker vil krydre arrangementet med musik.

– picnic og fælles kirkedag ca. kl. 12.30.

Sang på Vesterlunden @ Vesterlunden, Snertinge
May 23 @ 13:00

Musik, sang, kaffe og kage.

Jun
Sun
Familiegudstjeneste – med frokost i det grønne @ Føllenslev kirke
Jun 5 @ 10:30

Familiegudstjeneste – og frokost i præstegårdshaven – måske med grillpølser og snobrød

Grundlovskoncert
Jun 5 @ 16:00 – 17:00

“Den danske Kammerkor” under ledelse af Lene Schuldt Jensen

Koncerten afholdes enten i Gl. Aunsø Kirke eller i Aunsø Kirke. Se dagspressen

Jun
Wed
Midsommer – arrangement @ Viskinge-Aunsø Sognegård
Jun 22 @ 17:00 – 22:00

Med sang og musik, spisning og lege for børnene. Tilmelding til sbk@km.dk eller 5929 3060. Pris kr. 35 for voksne og 20 for børn.