En aften om Tanzania @ Viskinge-Aunsø Sognegård
Nov 18 @ 19:00 – 21:00

Henrik og Margit Nielsen vil fortælle om deres tur til landet og deres specielle forhold til det.

Adventskoncert med B&U-koret og Jyderup Sangkor @ Bregninge Kirke
Nov 28 @ 15:00 – 16:00

red  Jyderup Sangkor

Adventskoncert i Bregninge Kirke

Julen sig nærmer og dermed er det også blevet tid til den traditionelle adventskoncert i Bregninge Kirke. Lørdag den 28. november kl. 15.00 vil kirkernes eget B&U-kor sammen med Jyderup Sangkor fylde kirkerummet med skøn musik.

10-års jubilæum

Når det nu er en adventskoncert, vil de fleste af de numre som begge kor synger – alene og sammen – være julesange og julesalmer, men da koncerten også samtidig er en markering af Heidi Montans 10-års jubilæum som leder af B&U-koret, har også flere af B&U-korets ”hits” gennem årene sneget sig ind i det festlige program. Ligeledes har flere af de ”gamle” piger, til stor glæde, sagt ja til at synge med ved koncerten.

Kom og hør, det bliver med garanti en meget festlig koncert og jeg er sikker på, at tilhørerne ikke kan undgå at gå hjem med julestemning i både sind og hjerte.

Familiegudstjeneste og 25 års jubilæum @ Særslev Kirke
Dec 6 @ 10:30 – 11:30

BM

Julen kommer altid snigende – pludseligt er den der – vi ser om vi kan blive klar og så fejrer vi også på denne dag, at Bjørn Monberg har været vores organist i 25 år – menighedsrådet er vært ved et traktement efter gudstjenesten.

Jule – Kirkerod @ Bregninge Kirke og Sognehus
Dec 10 @ 16:00 – 19:30
De 9 læsninger @ Bjergsted Kirke
Dec 13 @ 19:00 – 20:00

En rigtig god måde at stemme vores sind til julen er at fejre de 9 læsninger. Sådan at lade forskellige tekster med tilknytning til vor Frelsers fødsel og betydning lyde og blive blandet med nogle af vores skønneste julesalmer. Frivillige læsere samt B&U – koret medvirker ved gudstjenesten.red

Julegudstjeneste for ældre – og andre interesserede @ Bregninge Kirke
Dec 16 @ 14:00 – 15:00

Kom og vær med ved en hyggelig eftermiddag. Vi mødes i Bregninge Kirke til en kort gudstjeneste, hvor fløjtenist Melina Rohde igen i år vil medvirke. Efter gudstjenesten er der julehygge på Ellebo for alle som har lyst. Alle er velkomne.

Julekoncert @ Særslev Kirke
Dec 17 @ 19:00 – 20:00

ringstedkoret a

Ringstedkoret synger – Heidi Montan synger – menigheden synger – og medlemmer af menigheden læser tekster om at vente og forventning – alt sammen som en forberedelse til julen.

Julesøndag i Alleshave Kirke @ Alleshave Kirke
Dec 27 @ 10:30 – 11:30

Ved fællesgudstjenesten denne dag er det menigheden, der bestemmer dagens salmevalg. Salmeønskerne afgives på stedet, hvorefter præsterne (Christina Morsing og Henrik Olsen), sammen med musikken, laver en rækkefølge. Vi når dem, vi kan. Salmerne krydres med dagens læsninger, betragtning og bøn.

Festgudstjeneste Nytårsaftensdag @ Bregninge Kirke
Dec 31 @ 14:30 – 15:30

Efterfølgende ønsker vi hinanden godt nytår med et lille glas og et bang.

untitled

Jan
Fri
Nytår 2016 i Viskinge Kirke @ Viskinge Kirke
Jan 1 @ 14:00 – 15:00

Nytårsgudstjeneste i Viskinge Kirke Nytårsdag kl. 14.00. Menighedsrådet byder på vin og kransekage efter gudstjenesten, så vi kan ønske hinanden et rigtig godt Nytår 2016.