Børnekirke i Viskinge sognegård og kirke
May 11 @ 15:30 – 20:00

Det er snart Pinse, hvor Helligånden kom over disciplene, så de fik mod til at fortælle hele verden, at Jesus er Guds Søn og Kristus. Ved ”Børnekirken” fejrer vi Pinsen, som er ”Kirkens Fødselsdag”, – først i sognegården med leg og sjov og forberedelse af gudstjenesten kl. 17.00 – og efter gudstjenesten er vi igen i Sognegården, hvor vi spiser aftensmad – og naturligvis også lagkage!. Tilmelding til spisningen (der koster 25 kr. for voksne o. 12) kan ske til Sanne B. Kristensen (tlf. 59 29 30 60) senest d.9.maj.

Mon
Fællesgudstjeneste for Kalundborg Provsti på AMFI 2. pinsedag @ Amfi Vestsjælland
May 16 @ 9:00 – 14:00

– pilgrimsvandring kl. 9.30. (Mødested servicebygningen på Amfi kl. 9.00)

– frilufts – gudstjeneste kl. 11.00 – hvor kor og solister fra flere forskellige kirker vil krydre arrangementet med musik.

– picnic og fælles kirkedag ca. kl. 12.30.

Mon
Sang på Vesterlunden @ Vesterlunden, Snertinge
May 23 @ 13:00

Musik, sang, kaffe og kage.

Familiegudstjeneste – med frokost i det grønne @ Føllenslev kirke
Jun 5 @ 10:30

Familiegudstjeneste – og frokost i præstegårdshaven – måske med grillpølser og snobrød

Grundlovskoncert
Jun 5 @ 16:00 – 17:00

“Den danske Kammerkor” under ledelse af Lene Schuldt Jensen

Koncerten afholdes enten i Gl. Aunsø Kirke eller i Aunsø Kirke. Se dagspressen

Midsommer – arrangement @ Viskinge-Aunsø Sognegård
Jun 22 @ 17:00 – 22:00

Med sang og musik, spisning og lege for børnene. Tilmelding til sbk@km.dk eller 5929 3060. Pris kr. 35 for voksne og 20 for børn.

Friluftsgudstjeneste på Vesterlyng @ Vesterlyng

Forbehold for vejret

Stemningsfuld aftengudstjeneste på Vesterlyng

Traditionen tro holder vi, også i år gudstjeneste på Vesterlyng. Stedet er det samme, lige til venstre efter Eskebjerg – leddet, gå efter det store kors.

Temaet for i år er: ”Luther – Tro”

Vær med til en anderledes gudstjeneste i det fri – medbring selv noget at sidde på. Forbehold for vejret.

På vegne af alle medvirkende:

Henrik Olsen, Sanne B. Kristensen og Christina Morsing

Sommerkoncert i Alleshave Kirke @ Alleshave Kirke

Sommerkoncert i Alleshave Kirke

Årets koncert bliver med Tine K. Skau og Lisa Balle. De to besøgte os også i efteråret med deres forestilling om Kong David. Tonesproget i den forestilling er det keltiske og netop det fik vi lyst til at høre mere til. Derfor kommer de igen med ”SALMER PÅ KELTISK”. SALMER PÅ KELTISK bliver en aften med hovedvægt på salmerne i deres nye tonesprog samt små smagsprøver på ”den rene vare”: Keltisk musik fra Irland og Skotland i form af airs, reels og jigs.

Slut sommersæsonen af med skøn musik på en, forhåbentlig, skøn sensommeraften ved den smukke Sejerøbugt.

SPK-PR3

Gudstjeneste på Kræmmermarkedet i Snertinge @ Snertinge

I forbindelse med årets Kræmmermarked i Snertinge, holder de tre pastorater i “Gl. Bjergsted” gudstjeneste i Kræmmerteltet om søndagen.

Kirkerne vil også have en bod på selve kræmmermarkedet om lørdagen, kom gerne en tur forbi

Kirkehistorien frem til Reformationen – i store træk @ Bregninge Sognehus
Oct 6 @ 19:00 – 21:30

I 2017 fejres 500 året for Reformationen i Danmark. Men der er jo også en lang forhistorie – vores kirke begyndte jo ikke med at Luther i 1517 slog sine 95 teser op på porten til slotskirken i Wittenberg – en begivenhed der blev startskuddet til reformationen.

Foredraget vil give et rids af den kristne kirkes udvikling fra den første spæde begyndelse, hvor den kristne kirke bliver dannet, over tiden, hvor kristendommen bliver rigsreligion til tiden lige før Luther og reformationen. Der vil blive tegnet et historisk billede af den kirke, Luther gjorde oprør mod, med særligt henblik på kirkens forhold til staten, kirkens embedssyn og syn på sakramenter og Bibel, som vil være en god forudsætning for at forstå de reformatoriske tanker, Luther bragte ind i kirken.

Det vil sognepræst Bodil Olesen, Hornbæk, forsøge at give en rids af denne aften.

Bodil Olesen