Musikalsk foredrag om spirituel og åndelig udvikling gennem musikken @ Aunsø Kirke
Mar 3 @ 19:00 – 21:00

Thorvald Kølle er blind – men selverhvervende klaverstemmer og musiker med base i Roskilde. Skønt han har rundet de 70 er han stadig aktiv og nyder den daglige kontakt han får med andre gennem sit arbejde og sin musik.

Thorvald Kølle er en meget habil musiker – ikke mindst til det lidt Jazzede – og undervejs får vi lov at høre ham spille af den musik, der står ham nærmest, på flygelhorn og kornet (”trompet”).

???????????????????????????????

Sten Kaalø i Føllenslev Kirke @ Føllenslev Kirke
Mar 3 @ 19:00

Salmesangsaften i  Føllenslev kirke med Sten Kaalø

STKAA3

Koncert med Thomas Buttenschønn @ Bregninge Kirke
Mar 10 @ 19:00 – 21:00

Denne martsaften får vi besøg af Thomas Buttenschøn. Det bliver en aften, hvor det er guitaren, sangene og de gode historier, der er i fokus.

Historier om den unge kærlighed, om livet som nygift, livet med børn og hvad der ellers hører til, vil alt sammen blive berørt på en nærværende og humoristisk facon, når Thomas tager sin guitar og mikrofon med rundt i det danske land i foråret. Med i bagagen har han sit spritnye album.

Trods Bregninge Kirkes størrelse er der alligevel et max antal pladser. Koncerten er gratis, men man skal have en billet. Ønsker man at reservere en billet, kontakt venligst sognepræst Christina Morsing på csm@km.dk / 5929 1150

Thomas_Presse1

Mariæ Bebudelse, musikgudstjeneste @ Bjergsted Kirke
Mar 13 @ 19:00 – 20:00

Jubelkoret_110415_6341_WEB_72dpi_bbh

Musikgudstjeneste i Bjergsted Kirke kl. 19.00. ”Jubelkoret” under ledelse af Karen Nielsen medvirker. En hyldest til Maria, som Datter, Kvinde og Moder.

Familiegudstjeneste @ Bregninge Kirke
Mar 20 @ 10:30 – 11:30

Begynd Påskeugen med en familiegudstjeneste.

Fælles “Påskemåltid” @ Bregninge Sognehus
Mar 24 @ 18:00 – 21:00

Alleshave5  foto 3

Efter Højmessen i Bregninge Kirke kl. 17.00 er der mulighed for at deltage i det fælles “påskemåltid” i Sognehuset. Pris 40 kr. for alle over 12. Tilmelding på csm@km.dm, 5929 1150/2944 3125 senest den 20. marts

Mon
Fællesgudstjeneste for “Gl. Bjergsted” @ Alleshave Kirke
Mar 28 @ 10:30 – 11:30

Anden Påskedag

Alle tre præster og de tre kirkes organister samt kirkesangere medvirker.

Alleshave

Ad Buddhas vej til Kristus @ Viskinge-Aunsø Sognegård
Apr 14 @ 19:00 – 22:00

Else_Marie_2014_web1_01

Denne aften handler det om Buddhismen. Else Marie Kjerkegaard kommer og fortæller.

Else Marie Kjerkegaard har en baggrund som cand. polit. og har haft et aktivt arbejdsliv med ledende stillinger og politisk engagement. Hun drev i seksten år selvstændig konsulentvirksomhed med forskningsevaluering og interviewundersøgelser som speciale.

I dag er Else Marie Kjerkegaard forfatter og retræteleder. Hun udgav i 2002 bogen ”Vejen vi går. Tolv kvinder om deres åndelige praksis” (Borgen) og i 2007 ”Nærværets Vej – en opdagelsesrejse med Buddha og Jesus” (Forlaget Boesdal).

Med udgangspunkt i sit eget liv vil Else Marie Kjerkegaard fortælle om, hvordan buddhismen kan blive en vej ind i kristendommen.

For nærmere præsentation af foredragsholderen se www.elsemariekjerkegaard.dk

Forårskoncert for alle sangglade @ Bjergsted Kirke
Apr 28 @ 19:00 – 21:00

Til dette års forårskoncert vil man komme til at opleve sang i mange afskygninger. Hovednavnet til koncerten er det rytmiske kor “HOMming Birds” De synger en bred palet af rytmiske sange lige fra Sting, Pharrel Williams, Eric Clapton og til Tøsedrengene og Anne Linnet. Til koncerten vil man også kunne høre børnekoret “Vocal Kids” synge forårssange bl.a. fra musicalen Ronja Røvedatter. Begge kor ledes af Lene Kornbech Grell. Ud over at være korleder, underviser Lene Kornbech Grell også sangsolister i egen musikskole ”Kornbech Musik” i Bjergsted, samt i Holbæk og Omegns Musikskole. Et udvalg af disse sangsolister synger også ved forårskoncerten i Bjergsted Kirke. Endelig vil publikum også selv få rørt stemmebåndene, da der også synges dejlige forårssange i fællesskab. Det hele akkompagneres af et velspillende orkester bestående af Kenneth Reiner – piano, Anton Antoni – trommer og Peter Kornbech Grell – bas

HOM kor

.

Børnekirke i Viskinge sognegård og kirke
May 11 @ 15:30 – 20:00

Det er snart Pinse, hvor Helligånden kom over disciplene, så de fik mod til at fortælle hele verden, at Jesus er Guds Søn og Kristus. Ved ”Børnekirken” fejrer vi Pinsen, som er ”Kirkens Fødselsdag”, – først i sognegården med leg og sjov og forberedelse af gudstjenesten kl. 17.00 – og efter gudstjenesten er vi igen i Sognegården, hvor vi spiser aftensmad – og naturligvis også lagkage!. Tilmelding til spisningen (der koster 25 kr. for voksne o. 12) kan ske til Sanne B. Kristensen (tlf. 59 29 30 60) senest d.9.maj.