Gudstjeneste og udflugt, Nekselø @ Nekselø

– så er der mulighed for at komme til gudstjeneste i Nekselø kirke, spise sin medbragte madpakke/madkurv, hører om øen, få en rundvisning og måske slutter vi af med en kop kaffe/te.

Sejlturen til Nekselø, som man selv skal arrangere, koster 75,- kr. og kan bestilles her – færgen afgår fra Havnsø kl. 10.00 og første færge retur sejler kl. 16.00. Det anbefales, at man bestiller plads på færgen så hurtigt som muligt.

Sommerkoncert @ Alleshave kirke

Thomas-Borchersen_l               alleshave_kirke

Denne aften vil Thomas Borchersen, der er klassisk guitarist, fylde kirken og sommeraftenen med skøn musik. Italiensk, tjekkisk og ungarsk guitarmusik samt egne kompositioner er på programmet.

Aftengudstjeneste på Vesterlyng @ Højen ved Eskebjerg leddet

DSC08066

Traditionen tro holder vi aftengudstjeneste på Vesterlyng. Præster samt musikkere fra Føllenslev/ Særslev, Viskinge/Aunsø og Bregninge/Bjergsted/Alleshave medvirker.

Årets tema: “Biblen – fortælling og forundring”

Gudstjeneste i Gl. Aunsø Kirke @ Gammel Aunsø Kirke

Efter gudstjenesten er der kirkekaffe og mulighed for at nyde den medbragte mad.

Sommerfest i Bregninge kirke og sognehus

untitled

SALMESWING MED SILLE OG PALLE

Kirken fyldes af musik, når Sille og Palle spiller og synger. Der spilles nogle af de kendte og elskede salmer blandet op med livgivende rytmer. l hjertet, sanserne og i dansebenene.

Og mon ikke børnene selv får lov at spille med. Hvis ellers guitarerne vil vågne…….

Sille Grønberg og Palle Windfeldt er to af landets mest rutinerede musikere i koncerter for børn. Parret spillede blandt andet med i børnejazzorkestret Djanzz og de er komponisterne bag musikken i det populære børneprogram ”Rosa fra Rouladegade”

Salmeswing i Bregninge Kirke

Søndag den 24. august afholder vi årets sommerfest for både små og store og de endnu større. Alle er hjertelig velkomne!

Vi begynder i kirken sammen med Sille og Palle, der tilsammen udgør duoen Salmeswing. Sammen med menigheden vil de gøre deres til at få kirken til at swinge denne formiddag.

Efter familiegudstjenesten går vi alle ned i Sognehuset, hvor der vil blive serveret frokost. Derefter er der fri leg, og mon ikke, hvis vejret tillader det, der også kan blive tid til en gang familie – rundbold.

Af hensyn til indkøb af frokost vil det være rart med tilmelding til sognepræst Christina Morsing, på enten 5929 1150 eller E-post: csm@km.dk

Sogneaften med pastor emeritus Leif Bork Hansen @ Sognehuset i Bregninge
Sep 3 @ 19:00 – 21:30
Orgelkoncert @ Viskinge Kirke
Sep 4 @ 19:00 – 20:00

Koncert i Viskinge Kirke med Lindy og Michael Rosborg, Orgel og Violin.

Mon
Sang på Vesterlunden @ Vesterlunden
Sep 15 @ 13:00

Vi tager højskolesangbogen op af kassen og synger de sange vi elsker at synge – vi gør det mandag den 15. september kl. 13.00 og vi gør det på Vesterlunden.

Alle er velkomne.

Filmaften: “De Ti Bud” @ Viskinge Sognegård
Sep 15 @ 19:00 – 22:00
Høst gudstjeneste og høstmarked. @ Føllenslev kirke og Gimle
Sep 20 @ 13:00

IMG_9624-cut1

Efter gudstjenesten, hvor konfirmanderne medvirker, åbner høstmarkedet i Gimle, der igen i år er rammen om en eftermiddag med smagsprøver, børnemusik og boder med kvalitetsvarer fra lokalområdet samt mulighed for at købe både vådt og tørt. Der er gratis adgang til høstmarkedet, som afholdes i Gimles have forud for den store HØSTFEST om aftenen.